kashmarfootball

اخبار و تصاویر فوتبال و فوتسال شهرستان کاشمر

اخبار و تصاویر فوتبال و فوتسال شهرستان کاشمر

kashmarfootball

فوتبال کاشمر
اخبار و تصاویر فوتبال و فوتسال( انتشار نظرات، پیشنهادات و انتقادات، جامعه فوتبال و فوتسال کاشمر)
آدرس کانال‌؛ kashmarfootball@

پیوندهای روزانه

مردان بی ادعای فوتبال کاشمر (رضا کمیلی)

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۰۶:۳۳ ب.ظ

                                                         

 

"معرفت به ذات است، نه به پیشینه" این خصیصه ربطی چندانی به جایگاه، نسب ودانش ندارد. معرفت، چیزی شبیه یک مهره‌ی یاقوت رنگ است که دور قلب بعضی‌ انسان ها، حلقه زده و پیوسته به یک نخِ نامرِِِئی  است  که  فقط گرداگرد قلب ِ بعضی آدم ها پیچیده است. آری؛ معرفت به ذاتِ آدم هاست.


از ازل تا به ابد، تعداد مردان و زنانی که اخلاص را در گفتار و کردار دارند، آنقدر اندک بوده است که می شود، آنان را برشمرد و جمعیت آنان، از آمار یک شهر کوچک نیز تجاوز نمی کند. آری فوتبال کاشمر، فراز و نشیب بسیاری به خود دیده و تاریخ آن، پر شده است از مردانی که زندگی خود را صرف آن کرده اند. بسیاری زود آمدند و زود رفتند. اما بودند مردانی که ماندگار شدند، و درفوتبال این شهر، درخشیدند. رضا کمیلی را باید سرسلسله مردان بی ادعای فوتبال کاشمر بنامیم. فوتبالیست دهه شصت و داور دهه های هفتاد، هشتاد و نود کاشمر، چیزی جز خدمت در اندیشه نداشته و بی شک در یاد ها ماندگار خواهد شد.


رضا فوتبال خود را از تیم هلال احمر کاشمر شروع کرد. او در این تیم شاگرد حسین دانش، از نام آوران ورزش کاشمر بود. هنرنمایی های کمیلی در تیم آموزشگاه ها نیز که با رهبری محمد دانش اداره می شد، در ذهن هم تیمی های او مانده است.

رضا کمیلی از سال ٧٠ وارد عرصه داوری شد و تا سال ٩٥ به داوری پرداخت. قضاوت های بدون حاشیه و تسلط بی نظیر او در داوری نیز از هوش سرشار او حکایت دارد.

 او از داوران دارای مدرک داوری فوتبال و فوتسال بوده، وهم چنین دارای مدرک مربیگری فوتبال هم هست. کمیلی به عنوان نماینده و ناظر داوری در مسابقات فوتبال و فوتسال استان فعالیت های فراوانی داشته است.


دفاع چپ فوتبال باشگاهی و آموزشگاه های کاشمر، هرگاه موسم تلاش و خدمت بود، حضور داشت و بی ادعا و بدون ریا، همواره نقش انکار ناپذیر خود را، به نمایش می گذاشت. او الگوی اخلاق و اسطوره گذشت و شکیبایی است. و این خصلت را از اساتید خود به یادگار گرفته و با ذات خود درآمیخته است.

آچار فرانسه هیات فوتبال، "از گذشته تا حال،" مرد کارگشای عرصه فوتبال و فوتسال، آنقدر مهربان و دلسوزانه رفتار کرده است که جایگاه ویژه ای در فوتبال شهر دارد.


 حسین کرمانیان در مورد او می گوید؛ "اگر ده نفر مثل ایشان در ورزش کاشمر داشتیم، ورزش کاشمر هیچ غمی نداشت. بی ریا ترین و خاکی ترین ورزشکار کاشمر چه در دوره ای که بازی می کرد و چه  دردوره ای که داور بود، بی شک رضا کمیلی است."

لازم است ورزش کاشمر قدردان مردی باشد که زندگی خود را صرف آن کرده و آنطور که شایسته است از وی تقدیر نشده است.

 


       

 


      

 


      


      

 


      


      


                                  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی