kashmarfootball

اخبار و تصاویر فوتبال و فوتسال شهرستان کاشمر

اخبار و تصاویر فوتبال و فوتسال شهرستان کاشمر

kashmarfootball

فوتبال کاشمر
اخبار و تصاویر فوتبال و فوتسال( انتشار نظرات، پیشنهادات و انتقادات، جامعه فوتبال و فوتسال کاشمر)
آدرس کانال‌؛ kashmarfootball@

پیوندهای روزانه

یک فوتبال یک سوال ( قسمت سوم)

سه شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۹:۰۴ ب.ظ

«نقش تجربه، جایگاه علم، نیروی جوانی و انگیزه لازم»

 (گذر از حادثه و پیوستن به واقعیت ها)

سوال؛

چاره کار چیست؟

تعداد افرادی که توانایی اداره مناسب مجموعه عظیم و حساس فوتبال را دارند، بسیار اندک هستند. همین افراد اندک نیز از جناح و یا طیف های متفاوت و گاهی متضاد بوده و تجربه نشان داده است که تلاش برای اتحاد، نتیجه ی خوبی نداشته است. و به اصطلاح اجتماع ضدین همواره محال بوده و هست.

 

نقش تجربه

 میشل دو مونتین معتقد است؛ من نباید جاده راست را تنها به دلیل راست بودن آن برگزینم، باید آن را به این دلیل دنبال کنم که به تجربه دریافته‌ام که در انتها، این جاده بهترین و سودمندترینِ جاده‌هاست. مدیریت یک مجموعه باید با  اطلاعات دقیق‌تر و مستندتر در مواجهه با مشکلات پیش بینی شده و پیش بینی نشده وارد عمل شود. از طرفی تحلیل و بررسی مسایل و در نهایت اتخاذ تصمیم، ضعف های احتمالی را پوشش داده و چشم انداز را روشن تر خواهد کرد. این موضوع بی شک در قالب تجربه بدست آمده و باید مورد توجه قرار بگیرد. در عین حال، با وجود اینکه تجربه را  پدر علم می دانند، اما لازم است آگاه باشیم که تکرار تجارب ناموفق مطلوب و مورد نظر نیست.

 

جایگاه علم

دانش و اطلاعات، مبنای بسیاری از خدمات جدید است. سرعت تغییرات، نیاز به دانش افزایی را اجتناب ناپذیر کرده است.  چالش های اساسی و گاه لحظه ای جهان امروز که حاصل پدیده ای به نام گسترش دامنه اطلاعات به مدد رسانه های دیداری  و نوشتاری و فضای مجازی است، قدم را فرا تراز تجربه گذاشته  و عدم توجه به آن باعث عقب افتادن از قطار سریع و سیر پیشرفت می باشد.

 

نیروی جوانی

شرایط نوین کنونی، راه صد ساله را برای جوانان کوتاه کرده است. در روایات نیز آمده است؛ هرگاه در امری که بر تو عارض شده، نیازمند به مشورت بودی ابتدا با جوانان مشورت کن زیرا آن ‌ها تیز هوش ‌ترند و سریعتر حدس می‌ زنند؛ سپس آن‌ را به اندیشه پیران و بزرگان واگذار کن تا عاقبت آن را شناسایی کنند. و انتخاب نیکو نمایند؛ زیرا تجربه آن‌ ها بیشتر است. کارآمدی مدیران جوان در عصری که به سرعت در حال پوست انداختن است انکار ناپذیر بوده و گذر از آن جایز نیست.

 

انگیزه لازم

در جهان امروز با وجود اطلاعات فراوان، تازه‌های تکنولوژیک و رقابت تنگاتنگ، توجه به جنبه‌های انسانی برای پیشبرد اهداف حایز اهمیت است.  در این بین مسائل انگیزشی به‌عنوان یکی از پارامترهای تأثیر‌گذار بر عملکرد افراد مطرح می باشد. شکل و سو انگیزه نیز مهم بوده و اینکه شخص باچه اهدافی کاندیدای تصدی امری می شود نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد. گاهی انگیزه های شخصی و جمعی آنقدر در تضاد هستند که فرد را خواسته یا ناخواسته  گمراه خواهند کرد.

 

چاره کار چیست؟ (گذر از حادثه و پیوستن به واقعیت ها)

مخاطب عزیز از شما سوال می شود؛ چاره کار چیست؟ اینکه در گذشته چه اتفاق افتاده و اینکه بعضی از حمایت های سمت و سو داشته، مد نظر نیست. بلکه آنچه می خواهد رقم بخورد مهم است. ورزش ودر راس آن فوتبال مقوله ای  فراگیر است.  حاصل یک تصمیم، تاثیرات مثبت و منفی خود را در دورترین نقاط منطقه می گذارد. در حقیقت جامعه تعریف شده فوتبال، مجموعه ای با عقاید و سلایق و تمایلات گوناگون را شامل شده و  تصمیم گیری در این مورد، باید فراجناحی و فرا قومیتی بوده و علاوه برا اینکه در راستای قانون حرکت کند تامین کننده منافع جامعه یاد شده باشد. اگرواقعیت های موجود دیده نشود و اگر قرار باشد دل به حوادث بسپاریم راه به جایی نخواهیم برد. دل بستن به حوادث و دل بستن به اما و اگرها، قافله فوتبال را به جایی نخواهد رساند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی