kashmarfootball

اخبار و تصاویر فوتبال و فوتسال شهرستان کاشمر

اخبار و تصاویر فوتبال و فوتسال شهرستان کاشمر

kashmarfootball

فوتبال کاشمر
اخبار و تصاویر فوتبال و فوتسال( انتشار نظرات، پیشنهادات و انتقادات، جامعه فوتبال و فوتسال کاشمر)
آدرس کانال‌؛ kashmarfootball@

پیوندهای روزانه

به نام خدایی که خاک آفرید /  کزان خاک، انسان پاک آفرید

به نام خداوند رنگین کمان /  خداوند بخشنده و مهربان


 

بیوگرافی

مهدی یوسف پور متولد 10/4/1359 مسئول کمیته اجرایی هیات فوتبال کاشمر، از کودکی علاقه فراوانی به فوتبال و به خصوص دروازبانی داشته است. وی سابقه بازی  از سال 69 تا 75 به عنوان بازیکن آموزشگاه های کاشمر در مسابقات استانی را در کارنامه خود دارد. از مربیان وی در این مقطع؛ محمد دانش، حسین کرمانیان  اصغر امید را می توان نام برد. طی سال های هفتاد و دو تا هفتاد پنج در تیم منتخب استان خراسان، مشغول به فعالیت بوده و افتخار پوشیدن لباس این تیم را داشته است. همچنین یوسف پور به همراه تیم جوانان هلال احمر طی سال های 75 تا 77 به مربیگری محمد اولیاء زاده و مجید حسابی مسابقات استان را تجربه کرده است. وی به مدت 14 سال دروازبان تیم فروتقه در دسته یک و لیگ برتر بوده ودر دوران خدمت مقدس سربازی در سال 79 عضویت تیم پادگان هاشمی نژاد را داشته و بازی های درخشانی را به نمایش گذاشته است. بازی در نیشابور باعث شد که به تیم فجر نیشابور نیز دعوت شود. و یک فصل از دروازه این تیم محافظت نماید. اگر حادثه تصادفی که منجر به دوری دراز مدت وی از فوتبال شد برای او پیش نمی آمد با توجه به دعوت شدن به تیم فجر سپاسی که تحت هدایت غلامحسین پیروانی اداره می شد، می توانست لیگ برتر کشور را نیز تجربه نماید. در حقیقت فوتبال حرفه ای یوسف پور با این حادثه پایان یافت. مهدی یوسف پور پس از آن در تیم شهدای فروتقه فعال بود و با این تیم درمسابقات زیر گروه استان که از مربیانی چون؛ حسین نوریان، احمد حسین پور ، رضا خوارزمی و میثم جمالی سود می برد شرکت کرد. او در همین تیم نیز دوران بازیگری خود را به پایان رساند.  یوسف پور مربیگری خود را با شهدا فروتقه آغاز کرد. و در تیم های مختلفی که تحت مربیگری احمد آریانپور و با حمایت آرش علوی اداره می شد به عنوان سرپرست فعالیت داشته است. مهدی یوسف پور در حال حاضرمسئول کمیته برگزاری ( اجرایی) مسابقات فوتبال کاشمر بوده و زحمات فوق العاده ای در این مورد کشیده است.


 

اقدامات کمیته اجرایی

یوسف پور در مورد کمیته تحت امر خود می گوید؛ سیاست ما خرد جمعی و بهره بردن از تجربه پیشکسوتان است. زیرا رمز موفقیت در همین مشورت ها بوده و می توان مشکلات را حل کرد. برنامه ما در سال99 برگزاری جلسه با پیشکسوتان، مربیان و سرپرستان تیم های داخلی و استانی و نیز اعضای هیات بوده و طی هماهنگی با آقایان پارسا و آریانپور این اتفاق در فروردین یا اردیبهشت سال جدید رخ خواهد داد. هدف اینست که از همه پتانسیل منطقه، "چه به لحاظ مدیریتی و چه فنی" استفاده کنیم.


 

وضعیت تیم ها

خوشبختانه با تدبیر مرد اول فوتبال کاشمر، جناب آقای آریانپور، تیم های متعددی که قبلا یا فعالیت نداشته و یا کمتر فعالیت داشتن، به صحنه برگشتن و تعدادی هم اضافه شدند. تیم استقلال را رضا انوری یک تنه در لیگ برتر مدیریت کرده است و امسال اگر با بد شانسی روبرو نمی شدند به لیگ سه کشور صعود می کردند. مقام سوم کمترین پاداش این تیم با توجه به کیفیت بازی هایشان بود. سپاهان نیز با مدیریت علی یکتاپرست در لیگ یک عالی عمل کردند و تیم خوب فاطمیه نیز در مسابقات زیر گروه استان حضور داشت که موفق به صعود نشد. این تیم با علی عباسپور و مرتضی صادقیان نشان داد که پتانسیل بالایی دارد. حضور 11 تیم در لیگ برتر و 7 تیم در دست یک، که دارای توانایی های مختلف به لحاظ مالی و فنی هستند، فوتبال شهر را پویا تر از همیشه کرده است. با این حال فوتبال کاشمر در سال 98 با مسابقات نونهالان کشور به اتمام رسید وسپاهان به عنوان نماینده کاشمرشرایط خوبی داشت. و باید از رامین کاووسی و دیگر دست اندکاران این تیم تشکر کرد. دوازده تیم روستایی به ما می فهماند که روستاها و مناطق مختلف کاشمر در فوتبال پیشرفت کرده و حرف های زیادی برای گفتن دارند. اما با این درصد، متاسفانه این تیم ها همیشه با مشکلات مالی زیادی روبرو بوده و لازم است در این مورد اقداماتی صورت گیرد. راهکار ما این است که با برگزاری جلسات با دهیاران عزیز، آنها را متقاعد کنیم تا از محل بودجه فرهنگی و ورزشی شوراها، بخشی از مشکلات تیم ها را برطرف نمایند. تیم های شهر نیز با توجه به محدودیت کارخانجات و صنایع، باید مسایل مالی خود را در جلسه با شورای شهر مورد بررسی قرار داده و بخشی از آن را از طرف آن نهاد جبران نمایند، لذا هیات در این مورد نیز برنامه هایی دارد. البته لازم به ذکر است؛ که دهیاری ها و شورای شهر در سال 98 کمک های متناسب با توان خود را انجام داده اند. اما باید جدی تر به این موضوع ورود کرد. باید از خدمات نماینده محترم منطقه ترشیز نیز یادی کنیم، ایشان به تمام معنی حامی ورزش و به خصوص فوتبال بوده اند، راه اندازی سیستم نور ورزشگاه آزادی و دستگاه چمن زنی، بخشی از خدمات ایشان در خصوص فوتبال می باشد. علاوه برآن دکتر بنیادی مبالغی را نیز شخصا در موارد مختلف هزینه کرده اند. ناگفته نماند؛ آقای هادی پارسا و مهندس شایگان روسای هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان نیز با پیگیری های فراوان خود مقدمات کار را فراهم کرده و رایزنی های فراوانی داشته اند.


 

مشکلات موجود

اقدام اول ما یاری خواستن از همه پیشکسوتان بود. بزرگوارانی چون؛ مرادیان، رحمانی، ملانژاد، محمدی، حسین انوری و ابوالفضل مزاری هر یک کمک های فراوانی در برگزاری مسابقات مختلف به بنده کرده اند. بخش اعظم مشکلات به ضعف مالی تیم ها برمی گردد. تعدادی از تیم ها هنوز حق شرکت خود را واریز نکرده اند. بنده بعضی از پرداختی ها را شخصا انجام داده و به تیم های فشار مضاعف وارد نکرده ایم. و معتقدیم که تیم های بدهکار در اولین فرصت اقدام به تسویه حساب خواهند کرد. تا ما بتوانیم با هیات تسویه کنیم. مشکل دوم حضور نیروی انتظامی در مسابقات است. کمیته داوران طبق قوانین، قادر به برگزاری بازی بدون مامور انتظامی نیست. پیگری های هیات و بنده باعث شد تا نیروی محترم انتظامی علیرغم محدویت هایی که دارند در همه مسابقات ( بجز دو مسابقه) ماموران خود را اعزام نمایند. و باید از جناب سرهنگ باقری، جناب سرهنگ قاسمی و پور علی تشکر ویژه ای داشته باشیم. اما این موضوع باید برای سنوات بعدی  با توجه به اینکه اعلام شده است نیروی انتظامی نمی تواند در سال آینده همکاری داشته باشد، به نحوه سیستماتیک و هماهنگ شده تری پیگیری و حل شود. مشکل بعدی ما تداخل مسابقات داخلی با استانی می باشد که  گاهی تغییر برنامه های استان ما را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده و برنامه های لیگ داخلی را تحت الشعاع قرار می دهد. لازم است در این مورد تعامل بیشتر و بهتری با مرکز استان داشته باشیم.


 

چمن آزادی

چمن آزادی که تنها ترین ورزشگاه استاندارد کاشمر می باشد در سال های گذشته به علت عدم توجه تخریب شده بود. این موضوع در انتهای فصل97 به اوج خود رسید. تصمیم گرفتم آستین همت را بالا بزنم و وضعیت آن را روبراه نمایم. چهارده ساعت در پنج روز هفته و تلاش شبانه روزی باعث شد تا دوباره چمن آزادی جان تازه ای به خود بگیرد. در این امر حسین نوریان و ابوالفضل مزاری کمک های شایانی به من کردند. البته باید اضافه کنم که آقای کرمانیان نیز در زمان تصدی زحمات فراوانی کشیده اند. اما برای فصل پیش رو، لازم است چاره ای بیاندیشیم. خاک چمن احتیاج به بررسی و ترمیم دارد. برنامه اینست که بلافاصله کار آغاز شده و بتوانیم درشروع مسابقات، زمینی با کیفیت تر نسبت به پارسال داشته باشیم. هرچند طرح وزارت و اداره ورزش استفاده از چمن مصنوعی است. اما چمن طبیعی آسیب دیدگی کمتری داشته و مناسب تر است.

 


                                    


                                    


 

مربیان کاشمر

طبق قانون تمام مربیان باید کارت مربیگری داشته باشند. البته این کاری است که باید مربیان شخصا پیگیری نمایند، اما هماهنگی هایی از طریق هیات با مرکز شده است که؛ کلاس های مربوطه را در کاشمر برگزار کنیم تا از این طریق مربیان ما بدون رفتن به مشهد و یا شهر های دیگر از مزایای آن بهره مند شوند. بهتر است در این مورد مربیان نیز همت بیشتری داشته باشند.


                                     


وظایف تیم های

اعضای هیات به صورت افتخاری مشغول به کار هستند. هیات معمولا باید هزینه های جاری را از طریق حق شرکت ها و یا حامیان ملی جبران نماید. انتظاری که از تیم ها می رود اینست که حق شرکت ها را به موقع پرداخت کرده و از همه مهمتر اینکه بعضی از بازیکنان و مربیان، رفتار مناسبی با دست اندرکاران مسابقات و اعضای کمیته های گوناگون ندارند، گویا واقف نیستند که اگر کاری هم انجام می شود از روی علاقه بوده و قصد همه خدمت رسانی است. همه وظیفه دارند که تابع قانون بوده و رعایت بعضی از مسایل نشانگر شخصیت افراد خواهد بود.


                                   


جشن قهرمانی و جوایز

ما کمترین میزان حق شرکت را در استان داریم. من اطلاع دارم که شهرهایی چون نیشابور و گناباد مبالغ بیشتری را برای مسابقاتی که در مقایسه با کاشمر کمتراست، دریافت می کنند. با توجه به این موضوع ما حتی در پرداخت حق الزحمه ها نیز دچار مشکل می شویم. اما برای رعایت حال تیم ها، این فشار را تحمل کرده ایم. باید بگویم که با رایزنی آقایان پارسا، دکتر بنیادی، آریانپور و مسافر موفق به پرداخت بدهی ها شده ایم. جهت برگزاری جشن قهرمانی و اهداء جوایز، دریافت مبالغ بیشتر در کنار حامیان مالی هیات، ضروری است که درحال حاضر با فقدان آن روبر هستیم. هرچند در مسابقات بعضی از شهرستان های نیز جوایزی اهدا نمی شود.


                                    


حرف آخر

جا دارد از بسیاری از عزیزانی که به بنده و هیات لطف داشتند قدردانی کنم؛ ابتدا از دکتر بنیادی عزیز که همیشه همراه ما بودند بسیار ممنونم، و از آقایان سلیمانی شهردار کاشمر، مهندس شایگان ریاست محترم اداره ورزش و جوانان، پارسا  ریاست هیات فوتبال، آریانپور دبیر عزیز هیات فوتبال، مرادیان، جعفر نژاد، دباغ، وزان، انوری، محمدی، ملانژاد وسعید مسافر ریاست کمیته فوتسال، و نیز آقای دانشدوست  ریاست کمیته داوران، سبیلیان و صانعی پور در کمیته انضباطی، مقصودی، براداران عرب و حسن هاشم زاده در کمیته پزشکی، محمد اصلی، ابوالفضل مزاری، و همچنین نیروی محترم انتظامی و پرسنل خدوم اورژانس 115 تشکر می نمایم.


 

بنده از همه عزیزان به خاطر کمی ها و کاستی ها موجود حلالیت می طلبم و اعلام می دارم؛  انتقاد دوستان  را پذیرا هستیم در صورتی که راهکار مناسبی نیز برای آن داده شود. در پایان ضمن تبریک سال نو از همه همشهریان تقاضا دارم؛ در خانه ها بمانند تا از شر ویروس کرونا خلاص شویم و نیز از تجمعات غیر ضروری نیز پرهیز نمایید.

با آروزی سالی پر بار برای همه مردم کشور عزیزمان ایران

خدایا چنان کن سرانجام کار / که تو خشنود باشی ما رستگار


 

مهدی یوسف پور  مسئول کمیته اجرایی و برگزاری مسابقات هیات فوتبال  به طور جداگانه اعلام کرد؛ از ۲۵ اسفندماه ۹۸ اقدام  به آبیاری و کود پاشی در استادیوم آزادی کرده ایم  تا انشاالله  در سال نو بتوانیم چمن بهتری داشته باشیم وفوتبالیستها شاهد چمن مطلوبی برای بازی کردن باشند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی